Eerste weekje - Reisverslag uit Wilberforce, Australië van Natalie Kwakkenbos - WaarBenJij.nu Eerste weekje - Reisverslag uit Wilberforce, Australië van Natalie Kwakkenbos - WaarBenJij.nu

Eerste weekje

Door: Natalie

Blijf op de hoogte en volg Natalie

02 Oktober 2016 | Australië, Wilberforce

Blog

Vorige vrijdag kwam ik na een transfer in Kuala Lumpur eindelijk aan in Sydney. De vluchten waren 12 en 8 uur en dat viel me eerlijk gezegt wel een beetje tegen. De eerste vlucht zat ik tussen 2 mensen die geen engels en al helemaal geen nederlands spraken, een van hen stonk ook behoorlijk. Gelukkig was de 2e vlucht beter enhad ik een ruimer plekje aan het raam.

In Sydney wilde ik de trein pakken maar dat was helaas lastig omdat mijn pinpas niet functioneerde(inmiddels wel). Zoals ze hier zouden zeggen 'thank god' had ik nog wat euro's op zak en kon ik die inwisselen voor dollars, net genoeg voor mijn treinkaartje. Aangekomen in de buurt redfern werdt ik opgewacht door Jennifer, een Nederlands meisje dat een paar maanden terug hetzelfde werk deed als ik nu doe. Die avond zijn we naar een feest in de stad geweest dat laten we zeggen erg apart was. Veel mensen in exentrieke kleren en rare danspasjes. Wel heel erg gelachen. We namen een Uber terug naar het appartement waar ik een nachtje mocht logeeren.

Na een beetje slaap te hebben ingehaald was het tijd om verder te reizen naar Windsor. Dit was ongeveer een uurtje met de trein, de hele weg kangoeroes gezocht maar helaas niet gezien haha. In Windsor werdt ik opgehaald door Mark en Sophie. Mark is de eigenaar van de stal en traint de paarden met zijn vrouw debbie. Van hen moeten wij het leren. Met wij bedoel ik Malinda, Sophie en ik. We zijn allemaal internationale working students. Malinda uit Zweden, Sophie uit Duitsland ik en vertegenwoordig dan Nederland.

Ik heb een nette eigen kamer en een gedeelde keuken en badkamer. Elke avond koken we met zn drieen en kletsen we nog wat na. Ik ga hier erg vroeg naar bed, waar ik thuis vaak niet voor 00:00 mijn slaap kan vinden slaap ik hier vaak al om 21:00. Dit is ook wel nodig want we staan iedere morgen om 07:00 al paarden te voeren. Die zijn er overigens genoeg. Mark heeft 3 paarden, Debbie 4 en dan hebben we nog 4 paarden vast in training staan en er zijn paarden die komen en gaan. Het is hard werken hier, fysiek wordt ik er zeker sterker van. Eerder deze week zijn we 3 ochtenden bezig geweest met het snoeien van struiken en bomen. Mijn armen zitten nogsteeds vol met krassen. Dit moest gedaan worden omdat de takken tegen de wifi kabels aan zwaaide. De wifi zou nu dus beter moeten zijn maar dat valt helaas tegen zoals je misschien hebt gemerkt aan mijn aanwezigheid op wattsapp.

Woensdag was ik waterbakken aan het vullen toen ik mijn eerste kangoeroes zag. Jammer genoeg had ik geen camera of telefoon bij me. Maar het was wel cool om te zien.

Donderdag ben ik meegeweest op pad met Mark. Hij moest 2 lessen geven en 2 paarden beslaan bij verschilldende stallen. Dat was erg intressant. In totaal legde we 160km af die dag!! En er waren ook nog is heel veel papagaaien onderweg.

Afgelopen weekend hadden we een clinic. Dat betekend dat mensen van buiten af naar ons komen om lessen te volgen die focussen op een bepaald thema. Wij mochten meedoen in deze clinic. De clinic legde de focus op yeilds. Dit is eigenlijk het wijken voor druk van een mens. Tijdens de clinic werkte ik met het paard Victor. Victor was voorheen een racepaard en wordt nu omgeschoold. Hij heeft op de baan zelfs 2.000.000 dollars gewonnen! Erg cool maar je kan wel heel duidelijk merken dat Victor eigenlijk heel weinig kan op racen na en daarom is hij nu bij ons.

Het is hier nu 21:23 en de wifi is weer erg slecht dus ik zal dit morgen posten. Ja we sliepen hier vanacht ook gewoon een uurtje korter dus het is nu hoog tijd om te gaan slapen.

  • 03 Oktober 2016 - 00:07

    Aneke En Rob:

    Het is bij ons nu bed tijd maar toch maar eerst jou verhaal lezen.Jammer dat je geen foto s heb van de kangoeroes maar die komen vast nog wel.
    Aan
    verhaal denk ik wel dat daar leuk is,het is hier erg slecht weer nu het heeft de hele dag geregend. wij gaan nu slapen ,werk ze.

  • 03 Oktober 2016 - 19:01

    Petra:

    Kangaroes in het wild, gaaf!!! En gezellig dat er nog twee andere meiden zijn, veel plezier!

  • 04 Oktober 2016 - 14:24

    Angela:

    Klinkt gaaf!! Veel plezier!

  • 05 Oktober 2016 - 11:02

    Liesbeth:

    Hey Natalie,
    He, he het is me weer gelukt!
    Goed wat van je te horen, klinkt weer erg leuk.
    Kijk uit naar je eerste plaatjes!
    Hou je site goed in de gaten!
    Succes en tot schrijfs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natalie

Actief sinds 16 Sept. 2016
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 3187

Voorgaande reizen:

22 September 2016 - 19 Januari 2017

Working student in Austalie

10 Augustus 2016 - 20 Oktober 2016

Albufeira met Tes

24 Mei 2015 - 01 September 2015

Werken in Amerika

19 April 2014 - 23 April 2014

Vrijwilligerswerk in macedonia

Landen bezocht: